Publikationen der Abteilung Laserinterferometrie und Gravitationswellen-Astronomie

Hochschulschrift - Doktorarbeit (42)

1. 1141.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Kühn, G.: Aktive und passive Plasmaspektroskopie im Kathodenbereich eines freibrennenden Lichtbogens. Dissertation (2005)
  2. 1142.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Tröbs, M.: Laser development and stabilization for the spaceborne interferometric gravitational wave detector LISA. Dissertation, Universität Hannover, Hannover (2005)
  3. 1143.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Goßler, S.: The suspension systems of the interferometric gravitational-wave detector GEO600. Dissertation, Universität Hannover, Hannover (2004)
  4. 1144.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Guzman Cervantes, F.: Real-Time Spatially Resolving Phasemeter for LISA Pathfinder. Dissertation, University of Hannover, Hannover (2004)
  5. 1145.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Heurs, M.: Gravitational waves in a new light: Novel stabilisation schemes for solid state lasers. Dissertation, Universität Hannover, Hannover (2004)
  6. 1146.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Heurs, M.: Gravitational waves in a new light: Novel stabilisation schemes for solid-state lasers. Dissertation (2004)
  7. 1147.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Grote, H.: Making it Work: Second Generation Interferometry in GEO600! Dissertation, Universität Hannover, Hannover (2003)
  8. 1148.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Quetschke, V.: Korrelationen von Rauschquellen bei Nd:YAG Lasersystemen. Dissertation, Universität Hannover, Hannover (2003)
  9. 1149.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Heinzel, G.: Fortgeschrittene optische Techniken für laserinterferometrische Gravitationswellen-Detektoren. Dissertation (1999)

Hochschulschrift - Diplom (8)

1. 1150.
    Hochschulschrift - Diplom
    Koehlenbeck, S.: Towards the SQL Interferometer - length stabilization at the AEI 10 m-Prototype. Diplom (2018)
  2. 1151.
    Hochschulschrift - Diplom
    Wittel, H.: Compensation of the thermal lens in the GEO600 beam splitter. Diplom (2009)
  3. 1152.
    Hochschulschrift - Diplom
    Gräf, C.: PPKTP-Quetschlichtquelle und Twin-Signal Recycling. Diplom (2008)
  4. 1153.
    Hochschulschrift - Diplom
    Khalaidovski, A.: Der optische Kerr-Effekt im Fabry-Perot Interferometer. Diplom, Universität Hannover, Hannover (2007)
  5. 1154.
    Hochschulschrift - Diplom
    Khalaidovski, A.: Strong reduction of laser power noise by means of a Kerr nonlinear cavity. Diplom (2007)
  6. 1155.
    Hochschulschrift - Diplom
    Rehbein, H.: Optische Bistabilität und gequetschtes Licht in einem Kerr-Interferometer. Diplom, Institut für Atom- und Molekülphysik Abteilung Spektroskopie, Hannover (2004)
  7. 1156.
    Hochschulschrift - Diplom
    Steier, F.: Methoden zur thermo-optischen Charakterisierung optischer Komponenten. Diplom, Universität Hannover, Hannover (2004)
  8. 1157.
    Hochschulschrift - Diplom
    Vahlbruch, H.: Gequetschtes Licht bei kleinen Seitenbandfrequenzen. Diplom, Leibniz Universität, Hannover, Germany (2004)

Forschungspapier (26)

1. 1158.
    Forschungspapier
    Michimura, Y.; Komori, K.; Enomoto, Y.; Nagano, K.; Nishizawa, A.; Hirose, E.; Leonardi, M.; Capocasa, E.; Aritomi, N.; Zhao, Y. et al.; Flaminio, R.; Ushiba, T.; Yamada, T.; Wei, L.-W.; Takeda, H.; Tanioka, S.; Ando, M.; Yamamoto, K.; Hayama, K.; Haino, S.; Somiya, K.: Prospects for improving the sensitivity of the cryogenic gravitational wave detector KAGRA. (2020)
  2. 1159.
    Forschungspapier
    Lough, J.; Schreiber, E.; Bergamin, F.; Grote, H.; Mehmet, M.; Vahlbruch, H.; Affeldt, C.; Brinkmann, M.; Bisht, A.; Kringel, V. et al.; Lück, H.; Mukund, N.; Nadji, S. L.; Sorazu, B.; Strain, K.; Weinert, M.; Danzmann, K.: First demonstration of 6 dB quantum noise reduction in a kilometer scale gravitational wave observatory. (2020)
  3. 1160.
    Forschungspapier
    Hartwig, O.; Bayle, J.-B.: Clock-jitter reduction in LISA time-delay interferometry combinations. (2020)